Followers

PEMBUAT,PENGELUAR,PENGEDAR KEK LAPIS SARAWAK DI SEMENANJUNG MALAYSIA


BENGKEL RAWANG SELANGOR DI BUKA SETIAP HARI 8 PAGI - 8 MALAM
CALL - 017 215 9962 / 017 215 6161

Monday, April 21, 2008

Pais Ikan


Slalunyer ikan yg dah lembik kalo kat Sarawak kitaorg buat pais ikan - teknik bakar buh daun kunyit,garam aji letak dlm daun pisang.
tp yg ni dyg buat kan tarok bermacam sayur dlmnya- janji sedap!

7 comments:

Mommy Lily said...

salam...syok la tengok kek lapis kt sini..nanti saya nk tempah..

siapakah jadi pengunjung bertuah tu...? boleh ka letak nama saya ?...hehehe

Nur68 said...

Segala jenis pais is my favourite, bila nanga kitak molah pais, teringin la...lamak dah sik molah...paling suka pais udang...

Dianne said...

Salam mommylily,
mmg syok tengok hehehe insyaallah bleh call kalo nak tempah nanti.

ari2 kunjung ke blog dyg ni keputusan nya 99% lah eheheh.

Salam nur68,
kamek pon suka juak heheeh xda yg segar ya kmk xrajin glak koh.

Miim said...

Best je tgk pais nie, dh lama tak buat...
umai tue sy pernah rasa masa pegi srwk dulu, mmg sodap,
tp buat tak jadik...

Dianne said...

Salam miim,
cuba lah lg buat umai tu,sedap rasa mcm kerabu kan hehehe

mamasya said...

Pais ikan nipun belum pernah buat sendiri lagi, mkn tu pernah.kat sini mmg byk pais kat pasar mlm..pais dagingpun ada.
tp Dyg punya pais ni campur sayur..kira 2 in 1 tak payah masak sayur lagi, senang dan sedap nampaknya....

Dianne said...

Salam Mamasya,
ha mmg ada pais mcm2,tp dyg ni tumbuk segala bwg merah tumis dgn minyak ckit lumur atas ikan daun pisang td,pas tu kelip dgn lidi ehhe mmg sedap xyah msk mcm2 lg senang! eheh