Followers

PEMBUAT,PENGELUAR,PENGEDAR KEK LAPIS SARAWAK DI SEMENANJUNG MALAYSIA


BENGKEL RAWANG SELANGOR DI BUKA SETIAP HARI 8 PAGI - 8 MALAM
CALL - 017 215 9962 / 017 215 6161

Thursday, April 10, 2008

Kek Pilih Kaseh



Ini juga salah satu kek tradisi,kalo time raya memang ada kek ni,mak mesti buat,tak tau bila kek ni wujud & brapa lama sejarah kek ini,yg pasti masa kecik dyg dah rasa kek nihmm sedap,ada resepi di dalam blog dyg ni,carilah,cuba lah buat yer,teknik yg sama kukus mcm hati parik tu.

6 comments:

Nur68 said...

Salam & gooooooooood morning ..

Kek pilih kasih tuk favourite d whole family lekak kek ati parik duak kek kaca remok...dolok gik kecik bila raya, kek tuk lah jadi palak meja....mak mek molah makei cuan bulat.....

Dianne said...

Walaymum slm warah matullah,

oii sama juak dgn org umah kmk semua suka kek tok,nyaman ohh,ati parek ya xsanggup nak polah,mun ada masa baruk mak kmk polah,dah tauk polah kueh,gago nak bli kueh org,keh keh yalah dak kakak kmk ya,tp tahun tok,xda bli kueh org agik,bli dgn kamek jak.ehhe

Nur68 said...

yalah koh, dah mbiak rumah kamek tuk mun kek pilih kasih ya ..sek da daknya nak motong kecik, masing2 mintak potong besar2...hehhehe...yalah nyuruh kek ya laku gilak, sikit jak k idang dgn org dtg, org2 lam rumah dah ngap sayot abis...

mokla ngorder ngan kitak k raya tuk k berik dgn kawan2 mek di KL nun...

Dianne said...

hehehe boleh lah,insyaallah,padah jak bila klak,kamek ok jak.hehe

mamasya said...

Assalammualaikum Dyg

Sempat baca luahan Dyg semlm tp hari ni baru dpt hantar komen. bukan senang nak berjayakan. macam2 rintangan Dyg tempuhi. kagum dgn semangat dan usaha Dyg yg gigih tak mengenal erti mengalah. berusaha dan tawakkal, Alhamdullilah segala jerih payah Dyg dah terbalas.Dyg dah berjaya skrg. Semoga terus murah rezki dan maju jaya dlm bisnez.

Bila tengok kek ati parik...tengok pulak kek pilih kasih..nyamannya kalau dpt cuba.bilalah dpt peluang dating dgn Dyg ni..he..he
Suka betul dgn nama2 kek yg Dyg buat..macam2 nama kek yg menarik ada..rasanya pasti menarik jugakkan.
Selamat berhujung minggu dan ceria selalu bersama keluarga tersayang.

Dianne said...

salam mamasya,smlm dyg jumpa dengan kakmon,dekat kah rumah mamasya dgn kakmon? mmg xsempat apa pun nak buat,berebut2 dgn ari ujan lg,bdk2 lg,adoi.

terima kaseh atas sokongan,mmg susah nak jadi senang,tp nak jadi susah byk cara nye kan.dyg dah alami semua tu.insyaallah semua rezeki di berkati.amin