Followers

PEMBUAT,PENGELUAR,PENGEDAR KEK LAPIS SARAWAK DI SEMENANJUNG MALAYSIA


BENGKEL RAWANG SELANGOR DI BUKA SETIAP HARI 8 PAGI - 8 MALAM
CALL - 017 215 9962 / 017 215 6161

Monday, April 7, 2008

Kelas Kek lapis - Seremban





Pada hari Sabtu lepas,dyg gi ke Seremban utk mengajar kek lapis sarawak.bermula jam 10pagi - 6ptg.Inilah hasil kek yg di ajar oleh dyg & hasil kerja tgn pelajar jugak.hari pertama kami membuat lapis utk inti kek lapis pucuk rebung & roll berlian,begitu juga inti prune utk kek lapis permata delima.
hari keesokannya,kami membuat cara melapis pucuk rebung,berlian & permata delima.
dyg tidak membawa kamera,jadi xsempat nak mengambil gambar,ini pun gambar selepas kelas kami selesai,gambar di ambil melalui handphone jer.bergambar kenangan pun xsempat semua.
potong kek pun tengah panas2 sbb berebut nak balik,sibuk dgn anak2.jadi potongan kek jadi xcantik.
harap pelajar2 di ingatkan jgn memotong kek semasa masih panas yer.ia menjadikan kek tidak cantik di potong.
semoga berpuas hati dengan pelajaran kek lapis sarawak.

10 comments:

Salt & Turmeric said...

Dayang, i dont have the patience to make kek lapis swak. nanti bila i balik msia, i order fr dayang ajelah ok?

Dianne said...

Salam kak farina,pe kabar? hehe boleh lah order nanti,bila nak blk mesia? ehhe nanti kite jumpa yer!

Nur68 said...

kamek gik malas nak molah lapis mcm2 ya....but i salute kitak la..nang rajin eh...ngurey2 ya semua....

Dianne said...

Salam nur68,

kamek tok semadi xda polah apa2 kat umah,mun keja opis mcm dolok,xda gaya juak nak polah koh.hehe ktk ada email kah? bleh chat kat yahoo.kmk slalu juak on,kdg2 xda dpn pc,wat keja umah biasalah.hehe

Nur68 said...

kamek ada ym p jarang makey...selalu off ajak...kamek lebih suka chat makei gmail...cpt agik n sik ada gangguan.....p mun kitak mok juak...tok my ym leeya37@yahoo.com.my or my gmail chat..norly68@gmail.com

Kamek suka molah kek ati parik duak kek kaca remok...senang jak..hehehe..kek lapis mcm2 design yg nang surrender...p mun kek lapis biasa cam evergreen duak lapis rempah ya sanggup mek.. p lapis polah kamek nang sik kacaklah...

Dianne said...

salam nur68,
baruk tek kmk polah hati parik heehehe dah mkn terus panas2 xsabar lalu kmk.hehe

Nur68 said...

yalah nanga blog kitak tuk, rasa nak molah juak eh....ney gambar yg dah jadi..hehehehhe...

Dianne said...

ada,kmk gik update oii.hehe

Salt & Turmeric said...

salam dayang. insyallah ada rezeki baliklah kamek. ;) memang sah order dari dayang. kalau balik msia laglah malas nak masak. haha.

Dianne said...

Salam kak farina,mmg malas nak masak kalo dah blk mesia,dulu dyg pun mcm tu gak.heehe