Followers

PEMBUAT,PENGELUAR,PENGEDAR KEK LAPIS SARAWAK DI SEMENANJUNG MALAYSIA


BENGKEL RAWANG SELANGOR DI BUKA SETIAP HARI 8 PAGI - 8 MALAM
CALL - 017 215 9962 / 017 215 6161

Tuesday, April 15, 2008

Mee Jawa Sarawak lagikkk



Pagi semalam dyg buat lg mee jawa nih,kuah daging yer tumiskan dgn serbuk kari sedikit.sluurrppp!
Bahan2
air rebusan tulang sapi
cara - tumiskan bwg merah,putih yg di tumbuk rempah ratus tgk brapa bijik nak,slalu dyg buh 2 3 bijik jer ( ada gak buh udang kering tumbuk ckit tp dyg xbuh)
pas tu dah naik minyak buh serbuk kari 1 sudu,utk menjadi kan hitam pekat buh gula 1sudu besar.kacau lagi hingga pekat api sederhana
buh air rebusan tulang td ke dlm & buh air tepung jagung jugak yer,takat nyer tak tau lah,mmg ikut suka pekat mana nak jer.
akhir buh aji & garam secukup rasa.hehehe takkan rugi membuat nyer.

4 comments:

Nur68 said...

nyam2 nya nanga mee jawa kitak tuk, mun kamek makan mee jawa, mesti ada kuah kacang duak 3 - 5 cucuk satay..lapar eh.....;)

Dianne said...

aok lah sama dgn kmk mun di kch,kat ctok xda ler,dah lah xnyaman,hehehe polah kedirik jak lah hehe

Salt & Turmeric said...

eh Dayang, bawang tu tumbuk dgn rempah ratus apa? teringin lah pulak nak makan mee rebus. ;)

Dianne said...

Kak Farina,
tak tumbuk lah,buh jer,bwg merah putih jer tumbuk :)
senang jer buat ni,simple ehhe