Followers

PEMBUAT,PENGELUAR,PENGEDAR KEK LAPIS SARAWAK DI SEMENANJUNG MALAYSIA


BENGKEL RAWANG SELANGOR DI BUKA SETIAP HARI 8 PAGI - 8 MALAM
CALL - 017 215 9962 / 017 215 6161

Wednesday, May 7, 2008

Makan seafood



Jam 6ptg dyg dah siap semua kek,so nak memasak plak,hehe br ler ada masa nak masak,tgk lah pinggan warna warni xsekata keh keh.
1. Butter Prawn
2. Fried Fish sweet & sour
3. Spinach soup with eggs
4. Fried Kway tiaw

Selamat menjamu selera!!!

Bahan-bahan
udang
1 cawan minyak masak
1 cawan butter
4 - 5biji kuning telur
Daun Kari

Gaul udang bersama sedikit garam kemudian goreng separuh masak.
Panaskan minyak dalam kuali hingga betul2 panas kemudian masukkan butter.
Biar butter cair dan tutup api.
Tuang telur kedalam jaring / acuan roti jala dan goyang2kan mcm buat roti jala tu..
Sambil tu telur dikacau menggunakan chopstick laju2 supaya tidak melekat.
Masuk udang dan masuk daun kari.
Angkat menggunakan penapis.
(ambik dr SWEETLILY) malas nak type!

3 comments:

happyninie said...

uh..sedap..sedap....
prawn tu....

banyaknya lauk ....habis ke?...

Dianne said...

xabis ari mkn,hehehe ninie kak suka butter prawn tuuu

Salt & Turmeric said...

mana resepinya dayang oi? i pun nak gak tau camne u bua ur butter prawn. kot2 ada cara lain lagi. ;)