Followers

PEMBUAT,PENGELUAR,PENGEDAR KEK LAPIS SARAWAK DI SEMENANJUNG MALAYSIA


BENGKEL RAWANG SELANGOR DI BUKA SETIAP HARI 8 PAGI - 8 MALAM
CALL - 017 215 9962 / 017 215 6161

Saturday, June 21, 2008

Barang dah naik ooiiiii!!!

Seperti sedia maklum tahu harga minyak dah naik,2 3 ari lepas dyg gi bli brg dapor,bhn kek semua,ada gak yg naik,sblm tu naik dah,tp bila dah umum brg naik lg???
adoi mana nak carik makan???
sblm ni dyg gi 2ply harga tepung rm17.80sen tp dah naik gak.pastu gi LMC xyah ckp lg lah mmg ada ckit naik,sblm ni ok jer.
tepung hong kong naik,minyak masak naik,butter pon naik??? sib baik gula brg terkawal kalo tak mmg dah naik.
sesiapa nak bincang sila tulis komen kat post ni,mmg nak dgr sgt cerita brg naik ni.

6 comments:

SinaRRasuL said...

askum..memang ler kak dyg,semenjak dua menjak nie..brg2 sumer ler naik..ntah aper ler yg turunyer..psl minyak tu usah cerita ler..nie kenaikan berantai..bersangkut paut..jln2 pun dah kurang skang...drp pakai keta jer..skang dah repair moto bruk coz nak jimat minyak...kih..kih...bab dpur lak..x reti ler nak bjimat nyer, sbb lapo jer..hihi..psl tu sib baik ler masa blum naik dah borong awal..ada laa lg saki bakinyer..lgpun ida bukan ler slalu wat kuih cam akak..skali skala jer..brg2 naik nie.. kek akak nak naik harga ker?hihihi

hawa PAKSI kulim said...
This comment has been removed by the author.
Nur68 said...

Salam dyg

Ahernya dpt juak masuk, dah juak gago..internet meruyan nak alah2..hehehe...barang2 di kuching dedek, rega kedak tsunami dah ...mek rasa raya taun tok molah tumpik jak, tumpik tepung kah, tumpik lemantak..goldern churn 454gm dah $15/- u...

Nasib bait kitak ada ngambik gambar pasar cekor, dah sunyik la...sedih juak ati nanga pasar Cekor kedak ya...

Salt & Turmeric said...

semua barang naik. memang tension. kat sini diorang pandai. instead of naikkan harga barang, diorang kurangkan the weight. kalau dulu 12oz dah jadi 10oz. kalau beli barang masakan, kena check weight sebelum beli. kalau tak, tak menjadilah masakan tu. :P

Jun :) said...

hmmmm...penat kan pk dyg...akak pegi pasar, seminggu dalam rm120..minggu lepas try x beli ayam n daging..harga camtu gak..hehehhe...brg wat kue x payah crite..tgk butter aje dah ler...aritu satu blok bese tu ade yg harga rm2.50 now dh jd rm3.90..byk kan beza? yg lain2 tu...alahaiii...sabo j la

Dianne said...

Salam sinar rasul,
xtau ler nak wat mcm mana,sib baik tak keje kat opis,mesti pening kepala pk lg nak mkn minum,byr nursery ehh mcm2 lah,kek akak xtau lg naik ke tak wkakakaka.

salam nur68,
kmk pon xtauk juak nak polah kek apa,nak jual kek 2 -3 kali pk,tp ada juak untong ckit,biarlah kita merasa sama2.

Salam kak farina,
kitak tauk kamek bli tepong dah harga naik rm1 adoi pening palak.ehehehe xtauk lah mcm2 jak naik,semua naik lah

salam kak jun,
yelah kan,takde beza gi supermaket ke pasa basah,sama jer bg dyg skrg,semua mahal,kat swk sana ulam pegaga secekak rm1 kat cni rm2.50sen wakakkaka kene tanam tepi longkang ler gamak nyer hehehehe